Saxefonundervisning

Saxofonundervisning København

Saxofonen er et fantastisk instrument med masser af akustisk power, og samtidig kan den være både smuk og følsom, og indbyder til at lege med luftlyde på mange forskellige måder. Saxofonen er både et godt solo- og sammenspilsinstrument og den fås i fire størrelser: sopran, alt, tenor og bariton. Da alt-saxofonen er den mest håndterlige i størrelse, vil de fleste starte på den, og man kan fortsætte resten af livet på alt-sax, eller man kan på et tidspunkt skifte til en af de andre saxofoner.

Til saxofonundervisning på Musikskolen-KBH vil du arbejde med klang, improvisation, og frasering. Vi vil tage udgangspunkt i melodier og numre efter dine personlige ønsker, som både kan være; højskolesange, klassiske stykker, jazz standarder, eller numre du selv skriver. Vi vil spille så meget som muligt sammen, og lege med alle de muligheder instrumentet har, også ved f.eks. at udforske hvilke extended tecniques man kan lave.
Undervisningen kan foregå i Vanløse hvor Musikskolen-KBH har et studie, eller det kan foregå hjemme hos dig efter aftale.
Læs mere om Musikskolen-KBH´s saxofonlærer eller andre af underviserne her.

Bestil lektion