Undervisere

Jesper Runchel Schierling

Stifter og leder af Musikskolen-KBH
samt underviser i trommesæt, begynderklaver, musikteori & hørelære

Tlf.  42 67 25 26

Jesper arbejder som freelance trommeslager i forskellige projekter, samt som komponist, arrangør og producer i bl.a.
i grupperne Løvfald (jazz) og Empire Bay (Indie rock)

Uddannet Ba. Musik (Syddansk musikkonservatorie)

Udtalelser

“Min bror på 11 og jeg på 18, går til trommer hos Jesper. Super undervisning til både store og små, kan varmt anbefales.”

-Clara Bjerrum Tranborg

“Jeg har spillet trommer i et år(selvlært) og da jeg skulle spille min første koncert tog jeg fat i Jesper så han kunne hjælpe mig til at blive godt forberedt. Jeg gav ham frie hænder og det første han tog fat i var min teknik som af gode grunde var mangelfuld. Allerede efter 3-4 timers undervisning var der markante forbedringer i min teknik, hvilket i den grad ku høres i min lyd. Undervisningen er hyggelig og afslappet, men meget effektiv hvis man gider lære. Jeg kan varmt anbefale Musikskolen KBH og Jesper som er min underviser.”

Daniel Lawaetz

“Jesper er en behagelig og tålmodig trommelærer, som har fokus på det grundlæggende og hvordan det kan anvendes musikalsk. Jesper har lært mig meget om hvilken rolle trommeslageren har i et band.
Jeg startede hos Jesper som næsten nybegynder for 2 år siden, og endte med at spille til jam på Mojo i Kbh.
Jesper har givet mig endnu mere lyst til at spille musik, og jeg anbefaler hans undervisning varmt.

Dennis Granquist

Jacob Ridderberg

Underviser i elektronisk musik, musikproduktion, klaver og musikteori

Tlf. 29 36 45 53

Komponist, lyddesigner, multi-instrumentalist, underviser og mixer.

Hjemmeside: http://jacobridderberg.com/portfolio/

Udtalelser

Jacob er med sin smittende begejstring og interesse for stoffet en inspirerende formidler. Han er en dedikeret og ansvarsfuld underviser, grundig i sin forberedelse, og besidder et godt blik for at strukturere og rammesætte sin undervisning, så den passer til målgruppen. Han er engageret, åben og rummelig i mødet med eleverne

-Albert Raft, Kursusleder/underviser , MUSIK+

Link til CV:

Julian Van Kranendonk

Underviser i Musikproduktion & begynderklaver

Tlf. 53 18 26 40

Uddannet fra konservatoriet i elektronisk musikproduktion fra konservatoriet i Århus og har arbejdet med elektronisk musik i over 15 år.

Producer for artister inden for EDM-genren og udgiver jævnligt ny musik i samarbejde med dygtige vokalister.

Julians sidste single er streamet over 200.000 gange på streamingsiden Spotify.

Underviser i følgende musikprogrammer:
Logic, Ableton live, Pro Tools, Fruity Loops.

Maria Dybbroe

Underviser i saxofon, klarinet, samt som band-doktor

Tlf. 50 94 84 05

Saxofonist, komponist og improvisator uddannet fra Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus.
Spiller med sin egne bands Cactus og Køs, foruden hun er en del af den pulserende scene for eksperimenterende jazz og fri improvisation, hvor nye musikalske møder værdsættes højt.
Marias store interesse for improvisation har ledt hende til samarbejder både indenfor pop, jazz og elektronisk musik, som komponist og sidewoman. Maria har undervist som band-doktor på JazzCamp for Piger, Musikstarter, Skab Musikken, PigeBeat og Daghøjskolen Frontsession, samt været gæstelærer på Grobund Bandakademi, Musik- og Teaterhøjskolen og Den Rytmiske Højskole.
Maria har mulighed for at undervise fra sit studie i Vanløse eller hjemme hos dig.

Udtalelser:

”Jeg var rigtig glad for at have Maria som saxofonlærer! Selvom jeg ikke havde spillet saxofon så længe – og mit niveau derfor ikke var særlig højt – syntes jeg altid, at Maria var engageret, og god til at møde mig på mit niveau ved at give mig øvelser, som var spændende, udfordrende og hvor jeg kunne mærke, at jeg rykkede mig.

– Cæcilie 18 år

”Jeg har fået rigtig meget ud af Marias saxofon-undervisning på daghøjskolen Frontsession. Jeg har specielt lavet mange tekniske øvelser der har haft fokus på klang, men også spillet klassiske stykker og jazzstandarder. Derudover har vi spillet meget frit improviseret og leget med hvordan man kan spille på en saxofon på mange forskellige måder. Jeg var desuden en del af et improvisationssammenspilshold med Maria som underviser, hvor vi bl.a. også lærte om forskellige måder at strukturere improviseret sammenspil. Maria tager højde for personlige ønsker i undervisningen, men kommer også med mange forskellige øvelser og forslag. Jeg synes Marias undervisning har været helt vildt inspirerende og kan helt klart anbefale hende som lærer.”

– Ellen 19 år

”Maria er en dygtig og super nærværende underviser. Det har været meget inspirerende at tage et kursus i improvisation hos Maria og dykke ind i hendes meget farverige og kreative musikunivers, hvor stemninger i nuet dyrkes, og nye tanker om musik kan opstå. Jeg kan varmt anbefale at tage et undevisningsfoløb hos Maria.

– Anders 19 år